Saturday, October 9, 2010

Komen kepada: Kebosanan Berblogging Melanda..Emas puncanya



Entry asal:

Penulis menyatakan keboringannya sebab kena keep on blogging nak naikkan trafik sebab ak naikkan earning. Tambahan pulak dia baru tau pasal pelaburan EMAS yang bunyi macam lebih menguntungkan.

Read more...

Salam Najib,

From day one lagi, aku dah nampak kau ni blogging sebab apa. Kau cakap kat profail kau, kau menulis sebab nak tajamkan fikiran kau (taktaulah nak cucuk sapa). Tapi dalam entry ni (dan frekuensi dari kau meng-update blog kau) mengantoikan motif kau yang sebenarnya nak tambah pendapatan melalui blogging. Aku pun cam kau jugak. Cumanya, aku lebih jelas dengan apa yang aku buat dan motif ini takkan tergugat tak kiralah apa jua info yang aku jumpa kat dalam internet.

Aku suka blogging. Aku suka update blog aku. Punyalah suka sampai baru 3 bulan aku join blogging komuniti, aku dah ada 3 blog. Dan blog aku, pada aku; lebih kepada diari. Tapi aku tak tulis diari aku macam diari seorang yang berjiwa kesepian atau seorang psychopath. Aku suka melawak supaya bila aku baca suatu hari nantik, takdelah terkeluar perkataan macam: "Amenda aku tulis ni?" atau " Murahannya aku ni guna taktik ni...". Menulis memang passi (passion) aku sejak form 4...

Pasal emas, ia memang pelaburan yang bagus. Harganya sentiasa naik dan jarang-jarang turun. Kebanyakan orang pertengahan akan gunakan pelaburan emas sebagai tapak sebelum mereka masuk ke hartanah pulak. Anyway, teruskan exploring sebab rezeki disembunyikan di mana-mana. Instead of reserching something yang perlukan modal tinggi, apa kat kau tumpukan akal kau yang ilmuwan kepada mencari satu produk di mana SEMUA orang dalam MALAYSIA perlukan setiap hari. Kalau takde, ciptalah satu. Syabu, pil kuda dan teh tarik tongkat Ali adalah contoh-contoh produk yang aku maksudkan. Aku bukan suruh kau jual dadah tapi kau selidiki sejarah produk tadi dan fahami jalan ceritanya dan carilah satu produk yang mana KAU is the only producer. Aku rasa, macam ni lagi bagus dari bergantung kepada sesuatu yang bergantung kepada sesuatu yang lain (emas>pasaran saham>minyak>politik>media>mass comm)

Aku lebih suka blog kau yang ni dari yang baru tu, tapi yang baru tu mungkin belum manifest itself lagi so I'll wait. Anyway, keep updating your blog! Keep exploring! You'll never know what you will find!

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...