Friday, April 1, 2011

Rekomendasi kepada: Gelap Datang Kembali Setelah...



Nama blog dia bapak panjang.
Puisi dia pendek-pendek
Dan tajam


Tak berani aku komen puisi
Nak mampos?

Komen kepada: Cakap Apa Saja


Rupa pentas malam Maskara ke 26 tu/ Yang rambut panjang tu pipiyapong
Yang botak tu Dean Sham. Yang lagi dua tu pemalu.


Aku mulakan terjahan ke blog ahli sindiket soljah dengan blog ini. Aku pilih dia sebab dia update blog dia hari-hari. Dari Arkib blog Spyz, didapati beliau mula blogging dari tahun 2001.
Ni baru betulbetul otai blogger!

Blog ni blog Spyz. Aku tak kenal SpyZ sapa. Aku budget dia mamat botak yang dok kat sebelah aku masa Sani Sudin perform malam Maskara tu. Page yang aku savekan, dipenuhi dengan gambar dari majlis tersebut. Kalau korang nak tengok gambar-gambar untuk entry maskara yang aku buat sebelum ni, kat sinilah gambar-gambar tu.


mula dari sini


Aku tak dapat nak tengok older post nak cari entry yang berupa artikel supaya mudah aku nak mengomen. Nak mengomen gambar ni, aku takde ilmu fotografi.

Ilmu tokek jadian, ada laaa...

Peluru Tak Kenal Siapa (sindiket Soljah)



Kepada pengunjung blog ini yang setia, pasti teringat siri Peluru Tak Kenal Siapa yang dimulakan satu masa dulu hasil penyiasatan link-link dalam blog Cik Siti Zafirah. Siri itu tak mendapat sambutan sama ada dari tuan punya blog tersebut ataupun pembaca di blog ini. Mungkin kerana bahasa yang digunakan oleh askar-askar dari sindiket soljah agak tinggi. Mungkin juga artikel yang ditulis terlalu personal hinggakan ia hanya menarik kepada niche pembaca yang tertentu. Apa pun, aku salahkan diri sendiri sebab tak buat persediaan yang lengkap dalam menerjah mereka.

Setelah bertweet dengan TokRimau, menghadiri Maskara ke 26, menghafal makna 'kodi' dan membaca beberapa buku dari sindiket ini, barulah aku paham bagaimana sindiket ini melihat dunia. Takdelah paham sangat, cuma buat-buat paham jer.

Apa pun, aku kembali menyambung siri ini dengan menumpukan kepada blog-blog ahli sindiket Soljah. Masalahnya, kebanyakan blog ahli mereka ni dah lama tak update. Jadi, aku terjah ikut suka aku jerlah.

Seperti biasa, aku tak harapkan mereka akan datang ke sini membaca komen terhadap entry yang dah mereka buat hampir 5 bulan lepas. Diorang sibuk dengan program dan aktiviti seni diorang. Tipu kalau aku cakap aku tak kisah. Aku kisah.
Dan kalau diorang tak datang ke blog aku, aku akan spam blog, FB dan timeline tweet diorang.
Hahahaha.


Selamat membaca!

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...