Mulamula dia buat announcement kata tren mengalami masalah bekalan kuasa di antara stesen Putra dengan Salak Selatan. Dia kata semua tren akan kelewatan. Gua dah naik tangga nak menyeberang jambatan Federal Highway dah bila tibatiba tren sampai. Gua pun berlari la masuk dalam koc semula.
Baru nak sampai stesen Petaling, tren stall. 7 minit kemudian, keluar announcement tadi. Gua dah tak sedap hati. Budakbudak kecik dah mula melalak sebab tren sesak. Akak akak dahada yang nak pitam sebab berdiri lamalama.
15minit lepas tu, keluar announcement kata tren yang kami naiki tu, dibatalkan. Berpusu pusulah penumpang semua keluar dari tren. Semua taktau nak keluar belah sini ke, sana kalau nak tunggu bas ke arah KL. Bila bertembung dengan celaka celaka petugas stesen tu, sumer buat muka ketat tanpa menjawab. Dahla ada kesan kelapa parut kat misai, stok berbuka tadi, at least senyumla sikit. Ni tidak. Muka semasing macam tren ni stall disebabkan kami pulak. Pukimak!
Jadi, semua penumpang terpaksalah menapak mengikut orang yang didepan. Ada yang dah menahan teksi. Ada yang dok calling2 kengkawan masing masing. Di kejauhan, gua masih terdengar suara budak dalam tren tadi masih meraung.
Point yang nak disampaikan di sini ialah :
1) Grid jalur sistem yang gempak dan interkonek takguna jika benda yang patutnya BERGERAK dalam sistem tu, terganggu perjalanannya.
2) KTM kena buat continous improvement kepada sistemnya. Jangan main subkon pastu tutup mata telinga henpon.
3)Pukimak pukimak tua, boroi dan bermuka pundek diletakkan di belakang tabir. KTM ofer servis tapi muka semasing macam rail tak siap. Waiter pun ada trainingnya, tau tak?
4) Bila terjadi kes macam ni, petugas KTM tolonglah tunjuk jalan kat para penumpang. Kalau nak ke KL, akak tunggu bas 68 kat depan mobil, contohnya.
5) Takyahlah nak tweet masalah korang n CC kat @NajibRazak atau laki dia si Bikmama pukiwak. Kau sapa?