Friday, April 8, 2011

Matcham-Matcham




Aku tak puas hati dengan mamat ni.

Bahasa dia kat dalam blog ni matcham bagus


Tapi at the same time aku dapat rasakan kelembutan cibainya. 

Aku ketahui kewujudan dia melalui blog KulupSakah dan BBAF Bro Gedek.
Lepas tu dia team-up dengan sarkasis.

Lepas tu aku perasan blog pengembaraan kamera henfon dia

Skizo aku dibuatnya si mamat bujal X ni

Tapi, daripada aku buang masa dengan dia, baik aku layan tweet awek Iran ni dulu. Dia kata nak jual uranium 3 kilo kat aku. Boleh aku rolling kat Jepun.

Lain kali kalau ada entry gempak dari lu, wa terjah lagi. Hehehe.

@_@
(link-link)

Blog untuk Tok Sheikh Abdullah




Dan untuk blog kesufian, blog Sufimas ialah blog yang diselenggara oleh rakan seguruku. Ia merupakan penghargaan anak-anak murid kepada Tok Sheikh Abdullah dari Kampung Petai Bubus, Terengganu. Kali terakhir aku pergi sana lebih kurang 4 tahun lepas. Taktaulah Tok Sheikh dok sana lagi ke idak. Tapi trust me: Kengkadang series aku terasa macam Tok Sheikh ada kat sebelah, ushar aku. Kengkadang rasa macam dia jentik telinga aku. Hehe. Takdelah.

Bila aku rindu, biasanya aku akan tengok gambar-gambar Tok kat dalam blog ni. Dan biasanya air mata akan mengalir. Taktau apasal. Tak caya cuba korang try.

Kelebihan blog ini ialah shoutboxnya. Ada masa-masanya, mamat-mamat yang kurang kasih sayang akan datang dan tunjuk pandai kat blog tersebut dengan troll di shout box. Anak-anak murid Tok Sheikh akan ada yang bertukar menjadi Kamen Rider, Hang Tuah atau jembalang tanah bila Tok Guru atau tarekat mereka diperlekehkan. Tapi biasanya, perbalahan atau diskusi mereka akan berakhir dengan kebaikan sebab semua yang berborak dalam tu, otai-otai belaka. saja jer buat klaka, tu.

Cumanya, sekarang, bebudak seperguruan yang lain lebih suka lepak kat FB menyebabkan blog tersebut makin bersawang. Aku pernah bertempik kat admin blog ni dulu suruh selalu updatekan kuliah atau quote dari Tok Sheikh, tapi last-last, aku pulak yang kena ban dari shoutbox mereka. Dahlah nak komen dah disabled kan. Haisshh. Camacam...

Anyway, banyak pesanan dalam blog ini yang agak heavy namun berguna kepada mereka yang salik. Harus diingat, segala apa jenis benda yang kita BACA, haruslah kita pelajari dan dalami melalui prektikel BERGURU, sebelum mengamalkannya. Jangan baca, buat assumption, try tengok jadi ke idak. Memang tak terbang der...Khurafat ader...Hehehe.

Apapun, aku suka quote dari Tok Sheikh:


"...hanya pestol yang REAL saja, pelurunya mengena...mu nak kena polish lagi..." katanya sambil menekan dada area jantungku. Sampai sekarang aku masih terasa....Adusss...

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...