Tuesday, January 18, 2011

Komen kepada: Menyepak Gay dipintu Shurga?

Entry asal:



(Amaran: 18SX+18SG: Entry ini untuk Gay sahaja, penulis tidak bertanggung jawab bagi mereka yang bukan gay membaca lalu salah faham, terutama bagi yang slow, dan bagi yang nak baca, sila baca sampai habis)


Salam Tuan KeretaMayat,

Barulah lega rasa di hati...


Menurut kajian saya sendiri, orang gay ni pada asalnya adalah orang yang kuat berfantasi. Kemudian melarat kepada kuat melancap. Dan kuat melancap nilah pintu penutupnya.

Bila seseorang kuat melancap, dia akan sentiasa conscious dengan kemaluannya. Salur deria di kemaluannya lebih sensitif daripada biasa kerana asyik dilatih untuk diransang. Maka lama kelamaan, dia kurang bernafsu sikit.

Bila dah jadi kurang nafsu, setan akan mula ambik alih. Setan akan mengambik alih dengan mengaktifkan kemaluan itu pada masa yang bukan sepatutnya.

Contoh; konek seorang suami yang mencanak bila tengok bentuk badan pompuan lain tapi kendur bila nak bersama dengan isteri.

Ada juga yang disongsangkan wayarnya seperti cerita dalam email yang tuan terima.

Jadi, camana nak betulkan semua ini?

Cara yang kelakar ialah dengan mengkawinkan mamat tu dengan tomboy.


Cara yang lebih simple yang saya nampak ialah suruh mamat tu keluar tabligh 40hari dengan jemaah orang tua. 

Ulang 3 kali, Insya Allah. Berhentilah dia naik sebab konek.


Wallahualam.

Komen kepada: Along Tapa

Giler babeng budak ni.
Tak terikut aku der. Saiko tahap gaban Z potong dua punya kepala.

Korang bayangkan:

1) Frekuensi entry dia biasanya 1 entry paling cikai 2 hari sekali. Dah tu average ayat dalam setiap satu entry dia lebih kurang 250 patah perkataan. Tu tak gempak lagi. Dia biasanya buat pointform. Minima aku tengok ada 3 point yang dikupasnya. Biasa ada 5. Dan setiap satu point tu giler saiko.

2) Isu yang dikupasnya semua yang ok-ok jugaklah. Lain dari yang lain berbanding blog-blog yang terdapat dalam pasaran Malaysia. Persoalan mana dia dapat idea mula timbul di situ.

3) Dari gaya bahasa dalam entrynya, aku rasa dia ni jenis penulis yang menaip sambil berfikir. Takde rangka-rangka karangan punya line. Entry jenis pointform adalah pilihan tepat untuk mereka yang bangsa camni. Aku pun camni gak. Jari kelingking kanan asyik kat kunci (.) dan seluruh jari tangan kiri untuk menekan huruf (a). Kahkahkah.

4) Dia selalu update entry waktu malam. So, kita boleh expect new entry on the next morning.


Jadi, aku amat sarankan agar korang terus membaca blog aku daripada blog dia demi kesejahteraan umum.

komen kepada: Hilang memory is not a joke,ok.

Entry asal:

pernah x korang terlibat dlm kemalangan? aka eksiden? kalau pernah, alhmdulillah.
Alhamdulillah? ye, sbb korang masih berada d cni. same as me. Alhamdulillah.

Tahukah kalian, ape jd ketika eksiden? ape jadi selepas eksiden? ape? ape? dan ape?
...

owh ye, mmg aku ade final exam beberapa hari selepas kejadian. aku d benarkan klua hosp lepas kepala siap d jahit. and doc ckp, mmg aku akan lupa buat sementara waktu. it is normal bila lepas eksiden, lebih2 lg kalau mengakibatkan kepala. and doc da scan smua, Alhmduilillah, xde ape yg pelik berlaku kt otak. sehari je aku duk hosp, Alhmdulillah :)

...

[+] tapi harini aku sedih, bila dpt tau ade kwn yg alami nasib yg sm spt aku. lost memory is not a joke. pls be empathy. please.... fahamilah mereka utk mengingati smula. bkn menjauhkan diri drp mereka.

Ya Allah, bantulah kawanku itu Ya Allah. Engkau kembalikanlah memory dia yg hilang. engkau pulihkanlah dia. kasihanilah dia. lindungilah dia Ya Rabb.tabahkanlah hatinya.panjangkanlah umurnya. berikanlah yg terbaik utk dia. amin Ya Rabb.


Baca lagi diary Cik Chirpy kita hehehe...


Salam Cik Chirpy Chummy,

Entry yang sungguh emo. Tajuk dia menarik. Mesejnya personal. Presentationnya ajer agak boring sebab too detail. Nampaknya memori awak tak hilang sepenuhnya. Jangan marah....

Hilang ingatan. Duludulu saya tak berapa percaya dengan konsep hilang ingatan ni. Sebab pada saya, hilang ingatan itu bukanlah lupa. Lost memory bermakna satu fragmen dalam timeline kehidupan kita ni, kita tak berapa nak ingat. Hilang. Bila ditanya apa yang dah kita buat sejak lepas grad sampai sekarang, apa yang tergambar hanyalah sebuah imej kabur yang tak berapa jelas, contohnya.

Kes hilang ingatan sebab kemalangan tu, memang biasalah Cik Chirpy. Saya cakap 'biasa' sebab ia tak kena kat saya. Dan juga supaya Cik Chirpy rilek dan tak berasa hilang ingatan itu adalah sesuatu yang special atau abnormal. Supaya keemoan Cik dek kes kawan cik yang hilang ingatan itu juga akan reda.

Dan bila dah reda, barulah saya boleh masukkan hujah saya.

Kadang-kadang, ada bagusnya juga manusia dapat menghilangkan ingatannya. Agar dia dapat tumpukan tenaga dan fokusnya pada apa yang sedang dihadapnya sekarang ini. Kerana masa dah semakin suntuk. Kita takde ruang nak buang masa banyak sangat dengan sejarah atau perselisihan faham nan lampau.


"Untuk teruskan hidup kita kena memaafkan. Dan untuk memaafkan kita kena lupakan"


Part nak 'melupakan' itulah ramai yang kantoi...

Saya ada seorang adik perempuan yang juga terlibat dalam kemalangan yang mengakibatkan perangainya berubah. Alhamdulillah. Sebab perubahan itu nampaknya menjadikan dia seorang yang berfikiran lebih matang dari adik-beradik perempuan saya yang lain.
Saya tak pasti pulak dia ada hilang ingatan ke apa.

Pada saya, Cik Chirpy tak hilang ingatan. Mungkin cuma traumatize ajer sebab impact dan shock dari hentaman motor secara tibatiba tersebut.

Orang yang hilang ingatan biasanya langsung tak dapat nak ingat apa yang berlaku. Puas kita sebut password, tunjuk kasut dan bukti, tunjuk gambar dan sebagainya, dia tetap tak ingat. Macam orang yang mabuk todi giler babi pada malam sebelumnya dan tak ingat apa-apa pada pagi keesokan harinya...




Macam cerita "Dude, where's my car?" Kahkahkah.

Saya kalau jumpa dengan orang hilang ingatan, mesti cool giler punyer. Sebab saya suka tengok body language dia. Saya suka tengok orang yang bercakap benar. Agak susah nak cari orang yang macam tu sekarang.


Sebab ramai yang dah mula 'menghilangkan' ingatan dalam dunia ni, lately...

komen kepada: cahaya..



Mr. KulupSakah berkampung di hospital kerana dua anaknya. Tapi itu tak menghentikan beliau dari terus berkristos...



Salam Tuan KulupSakah,

Semoga Allah memudahkan segala urusan tuan dan sekeluarga. Saya lebih tertarik dengan kartun pasal 'aku' tu ajer. Dan particularly, saya nak kongsikan satu jer:

part tengok cermin untuk kenal diri.

Maafkan saya, tapi pada saya, untuk mengenal diri sendiri, kita kena tengok cermin dan menurut Imam Ghazali, cermin itu ialah mukmin yang lain.

Kalau kita nak kenal diri kita, kita kena tengok orang lain. Apa yang kita lihat dari orang itulah diri kita.

Andainya pada masa tu kita lihat orang tu tanpa perasaan, maka kita tengah blank.

Andainya kita menyampah tengok orang tu, mungkin kita tengah bad mood.

Camtulah lebih kurang.

dan apa yang kita lihat pada masa kita melihat tu, hanyalah benar tentang diri kita pada masa kita melihatnya saja. Ia hanyalah snapshot akan siapa diri kita yang sebenar. Sebab harini kita jem. Besok kita happy. Lusa kita jadi PM. Kita berubah-ubah ikut semasa. Kita tak statik. Kita dinamik. Yang tak berubah ialah Allah.

Dan seorang mukmin pula mengambil pelajaran dari apa yang telah dilaluinya semoga esok adalah lebih baik lagi.

Lebih baik jika tak dapat dari segi material, sekurang-kurngnya biarlah lebih baik dari segi spiritual. Bahkan penambahbaikan spiritual itulah yang dikatakan yang lebih utama kerna dengannya akan datanglah jugak kebaikan material. Orang cakap laaa. Saya pun masih mengeksperimen lagi.

Wallahualam


Apa-apa pun, semoga baki bulan pertama abad baru ini lebih baik dari abad-abad sebelumnya untuk kita semua.

p/s: Update dari Tuan KulupSakah hasil dari entry ini:
There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...