Tuesday, February 8, 2011

Komen kepada: Surat untuk Cepopo the Rabbit





Entry asal merupakan surat Mohd Jayzuan kepada Cepopo, arnabnya. Antara ayat yang menyentuh perasaan aku ialah:

...Hang ingat tak dulu? Masa kita mula jumpa, hang kecik lagi... besar tapak tangan gitu la. Dari kecik lagi hang dah memang agresif dah, riot sana sini. Tapi, hang tetap comel. Aku paling suka bila tengok hang keluar sangkar, semua benda hang nak gigit. Kaki aku pun hang duk hidu-hidu nak gigit. Hang memang riot la.

Serius, aku kadang-kadang nak jumpa hang or at least nak tengok latest pix hang, tapi aku tau, sure tak dapat, so, aku ingat je la muka hang dalam otak aku. Selalu jugak la aku rindu hang dengan gigi depan dua batang hang tu.

Aku tak tau nak tulis apa dah... aku sedih la jugak, sebab dah lama tak jumpa hang, pastu tetiba terbaca kat status FB yang hang dah takdak.

baca surat emo tu kat sini..isk-isk..


Salam MJ,

Aku tak tau lah kau memain ke apa, tapi aku memang emo lepas terbaca surat kau ni. Walaupun aku tak pernah bela arnab, atau fasih dalam dialek kedah, aku boleh relate dengan perasaan yang kau alami terhadap Cepopo tu. Cumanya, kau tak detailkan camana korang terpisah. Mungkin itu lebih baik dalam menguruskan trauma dalam halhal sebegini. Isk-Isk...

Apa-apa hal pun, aku berpendapat kita kaum lelaki dan rakyat Malaysia kena banyakkan menulis surat penghargaan yang sebegini. Tak kisahlah kita tulis tu untuk sesiapa atau apa saja. Kita kena mula menghargai segalanya. Sebab semuanya akan lenyap tak lama lagi dan yang tinggal nantik hanyalah kau dan aku. Cumanya, masa tu,

Kau-Kau, Aku-Aku.


Tapi,





KL, Aku OK...

Rekomendasi kepada: Cikgu Azian (bukan edisi marah sama Matematik Tambahan atau edisi mengumpat)



Kita mulakan siri Peluru Tak Kenal siapa hari ini dengan membaca entry sejarah dari AMMOSHAM ni. Aku taknak potong mana-mana taknak spoil feel. Korang kena baca sendiri. Artikel ni lengkap dengan punchline di setiap perenggan, isu yang generic serta ada mencarut.

Kalau betulla dia amik SPM pada tahun tu, budak ni muda setahun dari aku. Tulisan dia memang macam budak underground dari zaman-zaman tu. Tu pasal la aku cakap entry ni ada berbau sejarah.

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...