Wednesday, January 12, 2011

Komen kepada: kita ini bodoh, jobo atau ngada-ngada?

Entry asal:
Brader Kulup Meng GILA

...siapa yang berkuasa pula menetapkan rambut panjang bagi lelaki adalah tidak sesuai untuk majlis rasmi? kalau kemas dijaga apa salahnya? teori mana pula ni? waktu aku berambut panjang hari itu ramai juga kawan/ saudara menegur tak senang dan sanggup menawarkan diri untuk memotong rambut aku. ambil berat dan sayang sungguh mereka dengan aku. anehnya, takde pulak mereka tawar diri nak tolong tengok2kan anak aku kalau sayang aku sangat..

paling bodoh dalam perkhidmatan awam tak boleh berjubah dan berkopiah putih. orang beragama sikh boleh pulak pakai turban dan ndia bebas pakai saree.
kenapa? ada yang jawab islam tak perlulah berkopiah atau berjubah, cukuplah menutup aurat dan berpakaian bersih.

jadi, masalahnya apa kalau berserban, berkopiah putih dan berjubah?
hahaha! korang taulah ye dak?

baca sampai habis...


Salam Tuan Kulup:

Seperti berbahasa, Melayu juga suka menghormati orang lain dengan berpakaian macam orang tersebut.
Tu yang ada pakai kalung bunga masa pegi kuil.
Atau pakai topi diperbuat dari daun kelapa masa pergi rumah panjang.

Sampaikan lelama, Melayu pun dah lupa dia pakai baju apa tadi sebenarnya...

Aku tak pernah pulak tengok orang non Malay ikut pakaian orang Malay bila ke tempat Malay...?


Bila ntah Melayu nak ada jatidiri?

Kalau ada, apa agaknya pakaian rasmi Melayu?

4 comments:

eszol said...

pakaian melayu????

ko nak kena condemned ke wan

nnti india cina iban kadazan semua marah weh

kita kan satu malaysia

pakaian malaysia iaitu baju batik yg utk mengkayakan rosmah tu kan dah ade

cukup la pakai tu

melayu jati diri dengan keris dah la

malaysia ni kan bangsa come 1st baru agama

hahahaha

Ka-Ching said...

aku x peduli aku melayu ke cina ke india ke cukup la dgn aku tau agama aku ape. sbb setakat "melayu" yg makin layu banyak la aku jmpe..

paling xleh blah la kenalan yg aku x nak kenal pun kalau aku tau perangai die kecibaian begitu mengaku cine wehh mse ditangkap berkelakuan x senonoh kat tempat public n pakaian terlalu membutakan mata lelaki.

Ka-Ching said...

baru aku perasan kat gambo tu brader kulup dan anaknye???? worrrrrr....

cayalah!!!

Irwan said...

melayu ni takde jatidiri. dari pakaian, bahasa, sampailah ke adat susila.

tak citer lagi dalam hal blogging

dan perangai ni dah berjangkit ke semua bangsa kat Malaysia.

lastlast kita semua look like amerikaan..

"i love americaaaa" (jerit wannabe dalam cerita seven panjaban)

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...