Monday, February 7, 2011

Aku nak berenti kerja


baca dari mula...

..Aku mencekak baju bos, buat muka tak puas hati, lepaskan, start motor dan bla. Aku dah takleh terima hinaan yang macamni. Kalau ye un aku ni hamba, janganlah buatkan amcam aku ni takde maruah. Aku bumiputera jugak...

Atas motor aku nekad nak berenti kerja. Aku nak cari kerja lain. Pengalaman aku sebagai welder memang dah banyak. Lagipun, bengkel welding kat area Seremban ni banyak. Tak puas hati dengan Melayu, Cina, India kedai Pakistan pun ada.

Aku berenti kat trraffic light. Kat sebelah kiri ada sorang budak Pizzahut. Kat sebelah kanan ada budak despatch. Aku tengok depan. Aku mula berpikir patutkah aku tukar karier aku sekarang?

Patutkah aku...


A) Jadi despatch

B) Cari kerja kat bengkel lain

C) Call Scuba dan suruh dia buat degree palsu dan masukkan aku jadi lecturer kat U dia.




(sila komen kalau berminat nak sambung..first come first serve)

Aku nak berenti kerja


Aku selalu kena basuh dengan tauke. Dia kata aku ni lembab dan buat kerja terhegeh-hegeh. Dah dia yang kasi kerja banyak dan rumit-rumit kat aku, sapa suruh? Dah tu, tengah aku buat ni, dia suruh tu. Tengah aku angkat tu, dia pesan jangan lupa buat yang ni. Huru haralah kepala hotak aku ni. Semua nak kena buat. Aku dah fedap. Aku berangin.

Aku tengah membengkokkan besi 3suku hollow nak buat design grill projek Rokan 2 tengahari tu. Tetiba tauke datang dengan muka bengis. Dia mengaum-ngaum pasal customer yang marah dia sebab awning yang kami pasang minggu lepas tu kabarnya bocor. Aku tarik muka buat taktau. Bukan bab aku. Tu bab budak-budak yang pasang awning lah. Aku welder. Apasal pulak tauke nak mengamuk-ngamuk kat aku?

Dah tu dia semakin menjadi-jadi pulak tengok muka aku. Aku pun apa lagi, menjawablah. Dia lagi naik hangin bila dia dengar aku jawab itu bukan kerja aku. Dapatlak yang tukang pasang awning dalam projek yang tu haritu, adalah adik dia yang lepasan U tu. Emolah dia kejap. Tangtang tu lah di nak hungkit cerita lama. Siap icing dengan cerita aku mintak advance masa takde duit nak beli susu anak aku dulu. Aku buat practice swing tennis dengan besi hollow yang bengkok macam pencangkuk tu, cuba mengalihkan api kemarahanku ke arah bumi.

Mamat tu tak jugak berenti membebel. Siap main tuing-tuing bahu aku lagi. Mataku terasa barai dek marah. Telingaku mula berdesing. Aku menguatkan grip pada batang besi. 

Aku...mencekak baju bos, buat muka tak puas hati, lepaskan, start motor dan bla. Aku dah takleh terima hinaan yang macamni. Kalau ye un aku ni hamba, janganlah buatkan amcam aku ni takde maruah. Aku bumiputera jugak...

Atas motor aku nekad nak berenti kerja. Aku nak cari kerja lain. Pengalaman aku sebagai welder memang dah banyak. Lagipun, bengkel welding kat area Seremban ni banyak. Tak puas hati dengan Melayu, Cina, India kedai Pakistan pun ada.

Aku berenti kat trraffic light. Kat sebelah kiri ada sorang budak Pizzahut. Kat sebelah kanan ada budak despatch. Aku tengok depan. Aku mula berpikir patutkah aku tukar karier aku sekarang?


Disclaimer


5 comments:

Unknown said...

Nk keje bgkel sy? Col 0136624813.urgent

Unknown said...

Nk keje bgkel sy? Col 0136624813.urgent

Obat Gatal Berair di Ketiak said...

His article is very helpful at all thanks

Obat Asam Urat Paling Ampuh
Obat Mata Juling Alami
Obat Kanker Rahim Paling Ampuh

Cara Mengobati Sakit Pinggang
Cara Mengobati Benjolan Di Vagina
Pengobatan Alami Penyakit vertigo

Obat Kelenjar Getah Bening said...

Very interesting article, thank you for sharing. I also want to share the following health articles, God willing, useful. Thank you :)

Obat Usus Buntu Tanpa Operasi
Cara Menghilangkan Kelenjar Tiroid
Cara Mengatasi Sembelit atau Konstipasi
Obat Iritasi Mata Karena Softlens
Obat Koreng Menahun
Obat Alami Katarak tanpa Operasi

all bare footrunning genuine said...

I think that may be an enchanting aspect, it made me assume a bit. Thank you for sparking my considering cap. Now and again I get such a lot in a rut that I just feel like a record. all bare footrunning genuine

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...