Thursday, March 3, 2011

Komen kepada: Sudah Sarapan?

Entry asal merupakan sajak yang pendek ajer. Tapi...


Salam Kakcik Seroja,

Air mata saya mengalir bila baca entry ni.

Bukan sebab saya belum sarapan lagi.
Bukan sebab makan tengahari atau malam yang belum pasti.

Tapi terkenangkan orang-orang yang lagi susah dari saya. Yang ibu tunggal dalam BersamaMu malam tadi, anaknya si Azam tu, ibu tua yang diingati hanya pada hari raya, bayi-bayi tak berdosa yang bersepah-sepah dan pemuda-pemudi yang takde sapa nak pimpin selain diarahkan mereka ke dalam penjara atau ke kaki lima.

Bahkan, selepas menulis komen ini, air mata mengalir lebih laju lagi....


Terima kasih Kak. Saya amat perlukan "sarapan" ini...

Terima Kasih...

3 comments:

kakcik said...

Sama2 dik... kadangkala kita rasa kita sangat lapar, sedangkan beberapa jam sebelumnya kita telah pun menjamah makanan. Di tempat yang lain, ada yang telah berhari2jangankan menjamah - bau makanan pun tidak dirasa... :(

Irwan said...

Betul tu kak.

Tapi kalau asyik camni jer tiap kali nak makan, maunya susut berat badan saya ni. Ni pun dah kurus dah ni...

Bdk Kck said...

entri nie bg kesedaran kt org la. thanx! =)

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...