Thursday, October 7, 2010

Komen kepada: The Great Glass City by They Will Kill Us All


Entry ialah band review. Aku suka kutuk band review. Package dengan band-band tu sekali. Tapi sebab tulisan Dark Half kira OK jugak dalam entry ni, aku off kan mode ganas...

read more...


Salam Dark Half,

Dah lama aku tak layan band underground (ni band UG ke? Kahkahkah). Aku bukan tau pun. Tapi aku nak komen jugak sebab aku macam bagus. Nak review band kena ada isik, band info, motif review kau dan gaya penyampaian.

Taktik yang kau gunakan ialah jalan selamat. Kau perkenalkan sejarah, cerita pasal line-up sikit, lepas tu pendapat kau untuk menunjukkan kau tau pasal history diorang ni. Ni semua penting untuk menjaga hati band yang di review. Ini kita panggil sebagai band info dan gaya penyampaian. 2 markah.

Artikel band review biasanya dokumentari. Aku suka band review yang bias sebab ada asas perbandingan. Band review yang bermotifkan pengiklanan single terbaru, mestilah banyak menumpukan kepada 'impact' killer song tu pada kau. Atau kau tumpukan pada penghayatan lagu tersebut dari mulut maker nya sendiri. Apa maknanya lagu itu pada dia. Apa mesejnya. Bagi pembaca fokus pada lagu. Isik perenggan ni ialah kau kena clear dengan motif band review kau. Aku tau entry kau pasal exposure ajer (and maybe nak selamatkan diri dari tak update apa-apa ;p), tapi rekodlah sedikit perasaan kau dalam hasil kerja kau. Barulah kau betul-betul syok sendiri membacanya. Ini juga dinamakan punch line. Part ni pun kau ada, so 2 markah. Aku suka part (haha!) yang last sekali tu...

Cukup arr tu. Arrr satu lagi. Kalau ada gambar band terbaru yang ada kau sekali, lagi complete. Lama-lama kau boleh jual majalah...

Amacam? Ok tak?

Graphic novel apa cer?

3 comments:

± said...

yayyybaa...finally ada komen yg betol2 komen.thnx! kalau kene mode ganas pun ok gak bro..(sbb aku tau kau bkn 'the gyahahah' yg 'rage' blog budak 12 tahun dgn mode sadis)

aku tau review aku cam half cooked..i hope i could be like a fanzine writer or JK tapi aku ni blogger picisan jek. kalau aku tulis panjang2 pun org malas nak baca smpai habis (unless u have the unique followers/readers). cam x ikhlas dgn diri sendiri je kan?hehe..

aku tak consider TWKUA an u/g band, they approach the mainstream tapi ade jugak org tak kenal (read the comments?). or is there such a word ~ neomainstream??

Irwan said...

Ada kot? Habis tu, hujang ngan bangfes tu apa?

± said...

hujang n bangfes...gua layan kat radio tapi gua x download..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...