Monday, December 27, 2010

Komen kepada: mereka ujar: "ajarkan aku menulis" dan mereka jeling bila aku bilang dengan sering: "aku tak tahu"

Aku baru tau pasal Fynn Jamal. Itupun setelah terperasan komen Al kat blog aku yang satu lagi. Dan aku macam suka dengan Fynn Jamal Cakap dek candunya yang berkesan memeningkan kepalaku kerana ia bagaikan membaca Zar mind art, KulupSakah dan Sorrow Yang Terindah dalam senafas.

[kebiasaannya aku akan taruk snippets dari entry yang diterjah, diikuti dengan komen duaposen aku. Tapi sebab Fynn Jamal Cakap, aku terpaksa menggunakan approach yang berbeza...;p  dan eksperimentasi dengan method serampang bermata-mata tetap menjadi pilihan dalam komen ini sebagai soda bikarbonat. so, coming back to the comment...]

Bukan pening kesakitan.
Tapi pening ke-dzauk-an

aku kata:

Zar mind Art sebab Fynn Jamal Cakap itu berat. Padat dengan info. Yang tension nya ialah contoh-contohnya rare. Ini menyebabkan kita tak terasa semasa membaca tulisannya hinggakan terlupa nak taruk downy kat laundry yang sedang kita basuh masa menulis entry ini.

KulupSakah sebab ia gempak. Fynn Jamal Cakap penuh dengan ayat penyata yang simbolik berbau jujur seumpama melihat sendiri perkataan itu dalam bentuk lisan. Paling aku suka kerana ia membuatkan aku kembali rendah dan kecil dan terasa akan kekuasaan Nya.

Sorrow Yang Terindah sebab aku mahu anggap imej tentang Fynn yang tergambar ini adalah REAL. Agar ia membuktikan padaku bahawa ada orang yang lebih hebat dariku. Ada lagi tona warna hijau yang terlepas dari pandangan terbatasku pada muka halaman sehelai daun rumput yang ada di padang aku.

...gggg

[dah habis. aku taknak cari pasal dengan seorang lecturer. Diorang bukan macam profesor atau mamat PhD. Dapatlak umur baya Fynn ni. Silap aribulan, habis setiap entry dalam blog-blog aku dikomennya. Jadi, jalan selamat yang aku gunakan ialah menggunakan blog lain yang familiar kepada pembaca blog ini sebagai simbolik kepada pandangan aku. Ini mendedahkan mereka dan Fynn sendiri untuk membuat pelbagai andaian tentang amender yang aku nak sampaikan. Maka bolehlah aku putarbelit sekiranya aku mendapat impak negatif dari sesiapa saja akibat dari komen aku ni...tu sebab aku buat ;p masa memula tadi]

Apapun, korang datang sini nak cari idea, kan?
Aku harap entry ini telah menginspirasikan dan bila dah ada idea, silalah ke entry Fynn yang dikomen ini untuk belajar cara menulisnya pula.





.
.
.




[jadi, apa komen aku terhadap entry Fynn yang ni?...err]








"Fynn, kau kata, kau tak tauuu?"

8 comments:

~* chirpy_chummy *~ said...

oho...terlalu tinggi ayat2 kali ni. take time utk digest.
:
:
:
:
sdg cuba memahami lg.

Along Tapa said...

4kali aku baca...tapi aku tak faham...terang sangat aku memang bodo sastera..haha

Gorengbaek - Ini teknik-teknik penting untuk berjaya...

Hangit habis dah - Aku pantang betul jenis orang cenggini

Cempaka R.Minta said...

hii... cempaka baca slow slow baru ok...

Dark Half said...

mmg tinggi bahasa Fynn sampai ada part aku dah terlelap...part paling best bila dia memuji Allah dgn ayat super bombastiknya

kalau scuba bukak kelas camni,mesti hari2 aku kena denda...?????
sebab tdo dlm kelas

Irwan said...

orang yang tido kena kongsikan pemidorannya dalam kelas.

Ayat-ayat Fynn berbau cancerian...

Al said...

satu ingin ak tegaskan

aku suke!

Fynn Jamal said...

aduh~ subhanallah... segan saya...
terima kasih, kawan.

terima kasih

Irwan said...

Masya Allah Fynn, and no..

THANK YOU!

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...