Tuesday, January 25, 2011

Komen kepada: Sorrow yang Terindah


Ni personal sikit.

Korang kenal dengan Dark Half, bukan? Seorang blogger emo yang misterius yang suka melepak dalam blog-blog aku. Penuntut kelas 1 Mawar yang suka angkat tangan dan menghangatkan suasana dengan persoalan ke-nak-masuk-Melayu-an nya. Aku jeles sebab susah payah aku komen setiap entry korang, dia punya follower pulak yang naik lebih mendadak. Korang tengok graf kat bawah ni:


Korang tengok betapa cibainya kadar kenaikan follower blog dia sejak kebelakangan ini. Bila ditanya apakah rahasia kejayaannya, dia sering mengingatkan bahaya kejayaan sebenar ialah berjaya di kehidupan seterusnya yakni kehidupan akhirat serta jangan lupa layan mee sup daging manusia.

Evolving dari YM dan sms, beliau mula melayan twittr dan skype, menjadikan darkhalf semakin saiko sejak mula tahun 2011. Jumlah entrynya seminggu pun semakin berkurangan. Mungkin dia sibuk melayan hatemails atau sedang berzikir. Tetapi itu tidak mematahkan semangat silent readers untuk terus membaca setiap entry kat page yang tak berupdate itu berulang-ulang kali untuk dapat menangkap mesej subliminal yang cuba diterapkan dalam penulisannya. Siap ada para pengomennya yang bergaduh sesama sendiri apabila Dark Half lambat membalas komen mereka.

Apa-apahal pun, darkHalf dah mulakan dua project yakni Sorrow Graphic Novel dan Siri Berdialog dengan Blogger. Aku tertanya-tanya bila agaknya mamat ni nak kasi baek punyer bagi kedua-dua siri ini sempena 2011. Setakat sekeping gambar mamat kerek, aku snap pakai henfon jer, bro. hehehe. pastu kartun kan. Kalau rajin sikit aku retrace pakai pencil 6B tumpul. Kasi klasik sikit janggut mamat kerek tu.

Anyway, kepada yang mempunyai keluarga dan anak pinak cam aku mungkin tak merasakan apa-apa tapi kepada orang yang macam Dark Half ni, aku ada rasa segan sikit. Kepada yang dok ngadap laptop 24jam sepanjang masa, menantikan cerita terbaru via ruangan cyber atau henfon atau apa saja, blog yang tak berupdate memang agak meng emokan. Dapatlak kita memang kaki blog tu. Harihari datang jenguk tapi tak berupdate. Dah siap kita sound dah. Sound kita tu pun tak berjawab. Hisssh.

Jadi, Dark Half ni ialah simbolik kepada kenapa aku terus menulis dan menulis dalam dunia blogging yang aku baru jumpa ni. KihKihKih. Dia ni umpama seorang pembaca misteri yang ternantik-nantik apa cer hari ni di aderberani...

Si Pembaca yang ternanti-nanti di hujung connectivity dan wifi free. Dicelah makna menulis setiap entry...


Hihihi. Sorrow Yang Skizo. There you go.

7 comments:

eszol raar said...

pergh!

siap bg statistic lg utk dark

ggg

sorrow yg begitu skizo

ayaik!

Irwan said...

ke skizo yang ter sorrow?

aku rasa ada kabel optik connected kat jari si eszol ni agaknya...

gila cepat...

~* chirpy_chummy *~ said...

try bc banyak kali, tp ape isi penting dia ni? aduss.. xjupe isi tersurat mahupun tersirat.. *sigh*

± said...

disebabkan entry ni jugak tetiba aku rasa malam ni aku takbley tdo. engkaukah CIA yang selalu mengintip aku selama ini? ngeee..

malas nak update blog. aku tak seskizo kau sehari sampai 18 entry

cEro said...

@Dark Half
huyoo..tak tau plak aku irwan skang dh jadi CIA..
hahahaha

una berry said...

dark half xupdate blog dia pun,
dia bz layan komen sana sini
hehe

Irwan said...

cik chirpy: mesejnya: aku susah-susah kumpul follower, follower bantai berkumpul kat blog dark pulak.

Cero : Kau lagi CIA dari aku. Aku tau. Jangan nak tipu...Jangan nak cover2 body language...gaya huyyo kau pun aku dah tau...

dark : 18? harini aku pecah rekod lagi...ikuti siri 'sebelum aku delete'. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...