Thursday, January 27, 2011

Selamat Hari Jadi Terawal.


Kalau orang bagi Belated Birthday,
Aku; kasi Be-earlied birthday.



SELAMAT HARI LAHIR!



(profail kau ni buatkan aku rasa hina...)
Semoga Allah memilih dan mengekalkan kita di atas jalan Nya.
18 Febuari 2003 merupakan tarikh keramat buat diriku, kerana pada hari tersebut merupakan tarikh permulaan baru kepada aku bergelar seorang MUSLIM. Dengan limpah kurnia daripada Allah ,Dia dengan sifatnya yg Maha Pengasih dan Penyayang telah memberikan taufik dan hidayahnya kepada aku yg dahulunya tidak mengenal siapa pencipta aku yg sebenarnya.“ASYHADUAN LAA ILLAHA ILLALLAH,WA ASYHADU ANNA MUHAMMADAR RASULLULLAH”, Itulah kalimah suci yang kulafazkan sebagai langkah permulaan sebagai seorang Muslim. Namun, agak terkilan dan kecewa dengan keadaan umat islam dewasa ini. Kehidupan yang sama dengan orang yang bukan islam. Kehidupan yang jauh daripada syariat dan sunnah Nabi SAW. Syukurlah, Allah pilih aku untuk terlibat dalam satu usaha untuk saya memperbaiki sedikit demi sedikit diri ini yang penuh dengan dosa...sepatutnya semua orang perlu buat usaha atas iman, iaitu DAKWAH ILLALLAH.

Ahmad Syukri Abdullah
keningau, sabah, Malaysia

6 comments:

± said...

scuba,
kalau kau rasa terhina dgn profile saudara Ahmad Syukri, aku rasa triple terhina dgn kesungguhan dan usahanya. mungkin ini contoh saudara muslim baru yang terus ke depan tidak berpaling lagi setelah ucapan 2 kalimah syahadah dilafazkan. tetiba rasa aku sangat2 tak berguna.

thnx for introducing this blog. bleh download bayan lagi

Irwan said...

blog ni gempak weyhhh utk beginners dalam Islam.

what a minute. Maknanya, blog ni sesuai untuk SEMUA orang Islam, lah?

dapat-dapat lak advanced LOSER cam aku

± said...

ada ke orang Islam yang tak sesuai dgn blog ni? soalan kau sungguh konfius. harap cik anaon dpt jawap...kalau dia baca komen ni lah..

Irwan said...

jika blog ni sesuai untuk beginners, maka ia sesuailah untuk semua orang Islam Malaysia yang kebanyakannya tak bergerak2 dari level beginnner atau dummies...



aku? orang cam aku lagi low dari dummies.

aku dumdum

± said...

ok-ok. baru faham. tersirat jugak gaya bahasa kau, dah bleh join cik siti zafira dan fynn jamal laa..

Irwan said...

join?

larut boleh. masuk tak boleh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...