Wednesday, April 6, 2011

Ustaz Hambali Al-Alorstari




Ustaz Hambali Al-Alorstari


Ustaz ni sempoi. Walaupun aku tak berapa rapat dengan beliau, kita akan cepat mesra dengannya. Ini mungkin kerana beliau berjiwa muda dan pengalamannya dalam menangani masalah dalam kepentablighan ini amatlah luas, maka memang asyik bila mendengar ceramah, kuliah, lebih-lebih lagi bayannya. Kalau korang dengar ada ceramah Ustaz Hambali, korang pergi. Series berbaloi! TV, futsal, meeting, dunia, boleh tangguh. Tapi ceramah Ustaz Hambali jangan miss. Sebab taktau bila orang camni akan hilang. Atau korang yang hilang dulu. Atas sebab ini, aku janji aku taknak miss lagi ceramah beliau yang kat Surau Taman Ros Mewah setiap Selasa selepas Maghrib tu.

Blog beliau banyak berkisar tentang karkuzari (laporan), kupasan isu terkini dan jadual program Ustaz untuk sebulan. Aku cuma harap Ustaz Hambali dapat update dengan lebih kerap lagi atau bagi ajer material Ustaz tu sumer kat saya bagi saya uruskan. Ustaz fokus kat industri karkunisasi dan pentablighan ajer.

Paling aku suka ialah bila Ustaz buat sajak. Kali terakhir aku baca sajak beliau ialah masa Ramadhan tahun lepas. Terus fanak aku sekejap. Berbuih-buih mulut.

Ustaz Hambali seorang orang Kedah. Tapi dah menetap di Seremban. Aku bersyukur kat Allah sebab menyaksikan orang cam Ustaz ni. Kau nak tengok wali? Pergi cari Ustaz ni...Hehehe...

13 comments:

al-lavendari said...

saya seboleh-bolehnya tak nak miss ceramah dia kat surau di Lavender Heights ni. ada satu hari tu saya miss, tapi nasib ada orang videokan. dapat juga tengok !

Irwan said...

Ustaz Hambali is the best!

Anonymous said...

SAYA PUN TAK PERNAH MISS

Irwan said...

Kongsi arrrr..simpan sorang buat apa?

Mai sini dan kongsi

hidayatakim said...

blh x sy tau blog ustaz hambali..sbb sy bukak mcm da xde la..

Irwan said...

Saya pun hadapi masalah yang sama. Nantik saya komplen kat dia

Irwan said...

URl ustaz Hambali yang baru ialah = http://al-alorstari.blogspot.com

iman-haniff said...

ustaz hambali terbaikkkk...!!!
tiap2 hari ade kuliah beliau di kolej..baik punye..

Irwan said...

Ustaz yang paling sempoi dan updated

Anonymous said...

admin boleh tolong x.??tolong delete kan post iman-haniff..plz

Anonymous said...

Tak minat nak datang sebab mempounyai pandangan yang sinis terhadap mantan Mufti Negeri Sembilan. Sikap tidak menghormati ilmu orang lain tidak patut dilayan.

Irwan said...

Anon, nobody's perfect. Anggap saja kesilapan orang itu, just a phase they are going through...

jebat said...

Hrp ustaz dpt ulas kn isu syiah yg makin kritikal kat malaysia ni. Sy juga amat brminat dgn ceramah n bayan olh ustaz. Doa kn sy. .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...