Wednesday, February 2, 2011

Komen kepada: Kawan





Entry asal:

[ishhh..rugi weyhhh...korang klik jelah kat sini dan ALAMI sendiri]


SejutaStanzaSelamba


Setelah mengesat air mata syahdu selepas membaca bait puitis tadi, Tukang Komen memakai topi seorang kawan yang cibai dan menulis jawapan kepada sejutastanzaselamaba:


bai,

kau cakap memang pandai

kau nak jadi Jebat tapi Tuah kan dah kembali?
kau tak suka dipuji tapi selalu merungut kata tak dihargai

kau pijak aku masa kau nak naik selamatkan diri kau
kau ingat kat aku masa kau nak lepaskan sesak kau

kau lempang aku masa aku sound kau ni sorang pemalas
buat apa simbah petrol kalau aku boleh letupkan kau dengan dapur gas

kau nak aku maafkan kau tapi kau ungkit utang limaplohinggit
sebab aku tak kira pun kau ni sapa
bila kau silap;
kau tetap akanku cubit


jangan marah, naaa...

3 comments:

Dark Half said...

mari melepaskan geram dgn berstanza-stanza

Martini Muaz said...

hahah!
cubaan yang baik tapi kurang kemas aja.

jadi kamu patut baca Kahlil Gibran.

Irwan said...

baik, cikgu!!!

akhirnya...

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...